Garantie en Service
Voorwoord
Zo nu en dan krijgen wij vragen over producten aangekocht bij "Broyeurfabriek Nederland B.V." Uit hoofde van het faillissement van de rechtsvoorganger, Broyeurfabriek Nederland B.V., zijn wij, Broyeurfabriek B.V., niet verantwoordelijk voor de garantie op producten aangekocht eerder dan oktober 2019. Dit zijn twee verschillende vennootschappen / rechtspersonen die in feite enkel de naam delen.
Geen van de personen die werkzaam waren bij de voormalige, failliete Broyeurfabriek Nederland B.V. zijn nog werkzaam bij onze Broyeurfabriek B.V. en daarnaast zijn bepaalde producten welke Broyeurfabriek Nederland B.V. voerde uit het assortiment gehaald omdat zij niet voldeden aan de kwaliteitseisen die wij stellen.
Wel denken wij graag met u mee in de zin dat wij bijvoorbeeld graag met u bekijken of wij gelijksoortige producten bijvoorbeeld voor u kunnen repareren.
Twee jaar garantie op alle producten (ook showroommodellen)
Onder normale omstandigheden hebben nieuwe producten uit hoofde van een EU Richtlijn 2 jaar garantie. Onder Nederlands recht is deze Richtlijn geimplementeerd niet met een specifieke termijn, maar als "het recht op een goed werkend product".
Afhankelijk van het gekochte product, krijgt u op onze nieuw geleverde producten minimaal 2 jaar garantie. De producten die wij leveren zouden onder normale omstandigheden en bij correct gebruik de eerste 2 jaar niet stuk mogen gaan.
Zowel als stukje extra service alsook vanwege het feit dat wij achter onze producten staan, hebben wij vooralsnog deze garantietermijn tevens naar 2 jaar verlegd voor showroommodellen en gelden er dus geen "kleine lettertjes".
Het is niet toegestaan om binnen de garantieperiode aanpassingen en/of wijzigingen aan te brengen aan onze producten. Hierdoor vervalt de garantie.
Reparatie
Mocht u toch met een defect of storing te maken krijgen, dan kunnen wij eerst het product voor u proberen te repareren, en indien dat niet lukt, vervangen.
Wij vragen u dan het product naar ons toe te sturen of te komen brengen, in overleg. Dit doen wij kosteloos voor u. Wanneer u een product heeft dat eerder gekocht is dan oktober 2019, kunnen wij deze ook op locatie nakijken en eventueel repareren. Wij zullen dan de kosten hiervan met u bespreken alvorens het product te repareren en/of te vervangen.
Reparaties worden gedaan bij ons op locatie in Geldrop. Wij hebben geen servicedienst die bij u thuis reparaties kan uitvoeren.
Wilt u uw product laten repareren? Dan verzoeken wij u vriendelijk het product schoon te maken alvorens het naar ons toe te zenden of te brengen. Daarnaast willen wij u vragen uw gegevens bij te voegen en aan te geven wat er defect is. Dit doet u middels het garantie-/reparatieformulier dat u onderaan deze website kunt opslaan en invullen.
Klik hier om het Retour-/reparatieformulier te downloaden (PDF-formaat).
Vervanging
Vervangende producten worden verstuurd via PostNL of onze externe vervoerder. Wanneer het gekochte product defect is geraakt door gebruikersfouten, kunnen we kijken of wij het product kunnen repareren. Wij zullen in kaart brengen wat hiervoor nodig is en of het qua kosten rendabel is om het te repareren of dat het beter is het product/onderdeel opnieuw aan te schaffen/vervangen. Hiervoor zullen wij van tevoren contact met u opnemen zodat u zelf deze beslissing kunt maken en niet voor verrassingen komt te staan.
Het is voor ons erg lastig om via de telefoon te bepalen wat er eventueel mis is met uw product. Indien mogelijk willen wij u verzoeken om bij technische vragen en/of opmerkingen een email sturen met eventueel foto en order/productnummer naar:
Gelieve altijd uw ordernummer te vermelden.